DOMNIA FIZICĂ A LUI ISUS ÎN MILENIU LA IERUSALIM
Updated: Aug 6
Ai zis că ai dubii în privinţa guvernării lumii de către Isus de la Ierusalim? Dacă dubiile tale se referă şi la o şedere fizică pe tronul fizic al lui David atunci ele sunt justificate. Îţi mai dau un ajutor ca să fi sigur că dubiile sunt justificate!
1). Ier. 22: 28-30
„Este un vas dispreţuit, sfărâmat, acest Ieconia? Este el un lucru, căruia nu-i dai niciun preţ? Pentruce sunt aruncaţi oare, el şi sămînţa lui, şi asvârliţi într-o ţară, pe care n-o cunosc? 29 Ţară, ţară, ţară, ascultă glasul Domnului! 30 Aşa vorbeşte Domnul: ,,Scrieţi pe omul acesta ca lipsit de copii, ca un om căruia nu-i va merge bine toată viaţa lui; căci niciunul din urmaşii lui nu va izbuti să şadă pe scaunul de domnie a lui David şi să domnească peste Iuda. Ieconia este un urmaş al lui David, iar Isus a fost un descendent pe linea regală a lui Ieconia, sau Iehonia, Mat. 1: 12. Prin urmare, dacă Isus ar veni şi ar domni fizic la Ierusalim atunci avem o problemă serioasă cu profeţia lui Ieremia, sau cu el ca profet!
2). Coform lui Zah. 6: 13, Mesia trebuia să fie atât Preot cât şi Împărat. Dar, naşterea lui din Iuda l-a împiedicat să poată fi preot (Evr. 8: 1-4). Funcţia lui mesianică era limitată de naşterea lui fizică în lumea lui Israel (Gal. 4: 4-5). Astfel, în condiţia lui pământească, „sub Lege” El nu a putut fi Mesia.
„Dacă, dar desăvârşirea ar fi fost cu putinţă prin preoţia Leviţilor, - căci sub preoţia aceasta a primit poporul Legea - ce nevoie mai era să se ridice un alt preot ,,după rânduiala lui Melhisedec” şi nu după rânduiala lui Aaron? Pentrucă, odată schimbată preoţia, trebuia numaidecît să aibă loc şi o schimbare a Legii. În adevăr, Acela despre care sînt zise aceste lucruri, face parte dintr'o altă seminţie, din care nimeni n'a slujit altarului. 14 Căci este vădit că Domnul nostru a ieşit din Iuda, seminţie, despre care Moise n'a zis nimic cu privire la preoţie. Lucrul acesta se face şi mai luminos când vedem ridicîndu-se, după asemănarea lui Melhisedec, un alt preot, pus nu prin legea unei porunci pământeşti, ci prin puterea unei vieţi neperitoare. Fiindcă iată ce se mărturiseşte despre El: ,,Tu eşti preot în veac, după rânduiala lui Melhisedec” Evr. 7: 11-14.
„Dar Christos a venit ca Mare Preot al bunurilor viitoare, a trecut prin cortul acela mai mare şi mai desăvârşit, care nu este făcut de mâini, adică nu este din zidirea aceasta; 12 şi a intrat, odată pentru totdeauna, în Locul prea sfânt, nu cu sânge de ţapi şi de viţei, ci cu însuş sângele Său, după ce a căpătat o răscumpărare vecinică.” Evr. 9: 11-12.
Prin urmare Christos este Mesia în cer unde limitările naşterii Sale nu se aplică pentru că acolo El este Mare Preot nu după rânduiala lui Aaron, ci după cea a lui Melhisedec.
Astfel pretenţia sau presupoziţia că Isus va domnii în mod fizic la Ierusalim este atât o imposibilitate logică cât şi una teologică, dacă credităm Biblia mai presus de teoriile omeneşti.